“Financieel gaat het niet goed met de onderneming, en de aandeelhouders komen er samen niet uit. Kunnen jullie ons helpen?”
Naar aanleiding van deze vraag, gingen wij in gesprek met deze aandeelhouder en actieve bestuurder. Eerst maar eens zo veel mogelijk ‘tevoorschijn luisteren’. Alle relevante informatie en belangen boven tafel tillen. Voor de draad ermee!
Daarna hebben wij vanuit onze expertise, ervaring en met een dosis lef, een plan opgesteld. Het werd een mooie activa-/passiva-overdracht aan een nieuw opgerichte vennootschap. Ballast afbakenen en de onderneming weer adem geven om gezond te worden en te blijven! Zo kwam er bovendien geld beschikbaar, zodat de aandeelhouders op een goede manier uit elkaar konden gaan. Een win-winsituatie, voor de bestuurder, de aandeelhouders én voor de klanten van ‘de winkel’, die gedurende het proces en nu nog steeds geholpen konden worden!
Dankbaar kijken we terug op een voor alle betrokken partijen waardevol proces en geslaagd resultaat. Het is niet zo moeilijk het slechtste in elkaar naar boven te halen, maar wat is het soms zoeken (maar ook vinden!) naar die goede gedachten over een ander. Gedachten waarmee je weer een basis legt voor vertrouwen, respect en resultaat. Dat is wat ons werk zo mooi maakt. Niet alleen een tevreden klant, maar vooral betekenisvolle relaties waar je zelf ook onderdeel van mag worden!